Βιογραφικό

Ο Κυριάκος Σφέτσας γεννήθηκε στις 29 Σεπτεμβρίου 1945 στην Αμφιλοχία. Από πολύ μικρός έζησε και μεγάλωσε στη Λευκάδα όπου πρωτοδιδάχτηκε μουσική στη Φιλαρμονική Εταιρία Λευκάδος και στο Εθνικό Ωδείο της πόλης με τον αείμνηστο Φώτη Βλάχο.  Συνέχισε σπουδές στο Εθνικό Ωδείο της Αθήνας (1963-66): πιάνο με την Κρινώ Καλομοίρη και θεωρητικά με τον Μιχάλη Βούρτση. Στις 30 Αυγούστου 1964 (Λευκάδα) συνόδεψε στο πιάνο τη Μαρία Κάλλας στην τελευταία εμφάνισή της στην Ελλάδα.  Μετά την Απριλιανή δικτατορία εγκαταστάθηκε στο Παρίσι (Σεπτ. 1967) και εκεί ως υπότροφος της Γαλλικής Κυβέρνησης (1969-72) εξακολούθησε σπουδές με τον συνθέτη και παιδαγωγό Μax Deutsch (σύνθεση, ανάλυση, διεύθυνση ορχήστρας), ενώ παράλληλα δεχόταν συμβουλές από τους Ι. Ξενάκη, Luigi Nono και Henri Dutilleux.

Η πρώτη δημόσια παρουσίαση έργου του (Επεισόδια για πιάνο σόλο) έγινε λίγο μετά τον Γαλλικό Μάη του ’68, στην αίθουσα της Λατινικής Αμερικής στο Παρίσι και απέσπασε θετικές κριτικές. Από τότε η μουσική του άρχισε να παρουσιάζεται ταχτικά, ενώ είχε και τις πρώτες παραγγελίες (Γαλλική Ραδιοτηλεόραση, Ορχήστρα Ars Nova και Χορευτικό συγκρότημα του Vitry). Λίγο αργότερα έργα του παρουσιάζονται σε σημαντικούς θεσμούς σύγχρονης μουσικής όπως τα διεθνή Φεστιβάλ της Royan, Reims, του Bordeaux και Παρισιού ενώ είναι ο μόνιμος σχεδόν συνεργάτης του συγκροτήματος σύγχρονου χορού του Vitry και του χορογράφου Michel Cazerta. Μέρος των έργων της Παρισινής περιόδου εκδόθηκε από τον μουσικό οίκο Editions Transatlantiques, ενώ το 1974 κυκλοφόρησε στο Παρίσι για πρώτη φορά έργο του σε δίσκο: (Τετρακαναλική Ηλεκτροακουστική μουσική για το μπαλλέτο Smog, ένα από τα πρώτα έργα σε παγκόσμιο επίπεδο για τετρακαναλική μαγνητοταινία).

Στην Ελλάδα πρωτοεμφανίστηκε ως συνθέτης στην 4η Ελληνική Εβδομάδα Σύγχρονης Μουσικής (Αθήνα 19-26 Σεπτ. 1971) με το έργο Δοκιμολογία.

Επαναπατρίστηκε το φθινόπωρο του 1975. Εργάστηκε ύστερα από πρόσκληση του Μάνου Χατζιδάκι στο Τρίτο Πρόγραμμα (75-76) ως έκτακτος παραγωγός. Το 1977 ως τακτικός πλέον υπάλληλος της Ελληνικής Ραδιοφωνίας υπηρετεί διαδοχικά ως διευθυντής τα μουσικά τμήματα του Β΄ και Α΄ Προγ/τος, ενώ από το καλοκαίρι του 1982 μέχρι τον Ιανουάριο του 1994 υπήρξε διευθυντής του Τρίτου Προγράμματος της Ε.Ρ.Α.

Από  το 1999 ζει μόνιμα και εργάζεται στη Λευκάδα, τον τόπο όπου έζησε από μικρός κι όπου  πρωτοδιδάχτηκε μουσική.  Από την ίδια χρονιά και μέχρι το 2002  υπήρξε καλλιτεχνικός διευθυντής του Πνευματικού Κέντρου του Δήμου Λευκάδας και των πολιτιστικών θεσμών «Γιορτές Λόγου και Τέχνης», «Διεθνές Φεστιβάλ Κρουστών» και «Διεθνές Φεστιβάλ Φολκόρ».

Στο έργο του περιλαμβάνεται σημαντικός αριθμός μουσικών συνθέσεων: συμφωνική, χορωδιακή, σκηνική μουσική (μπαλλέτο, θέατρο), μουσική δωματίου, ηλεκτρονική, έργα για σόλο όργανα, συνθέσεις στο ύφος της jazz και fusion, τραγούδια σε ποίηση ελλήνων και ξένων ποιητών. Τα χρόνια από το ’80 και μετά γράφει μουσική και για τον κινηματογράφο. Η μουσική του στην Παραγγελιά του Π. Τάσιου αποσπά το βραβείο καλύτερης μουσικής στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης το 1980. Το 1982 γράφει τη μουσική για το Στίγμα του ίδιου σκηνοθέτη, το 1986 για την ταινία Η νύχτα με την Σιλένα του Δημ. Παναγιωτάτου, το 1991 για την Νυχτερινή Έξοδο και Κλειστή Στροφή των Μένιου Δίτσα και Νίκου Γραμματικού αντίστοιχα, ενώ το 1993 υπογράφει τη μουσική της Εποχής των Δολοφόνων του τελευταίου.

Μέχρι σήμερα (από τον ιστορικό πλέον Χωρίς Σύνορα του ’80) έχουν κυκλοφορήσει αρκετοί δίσκοι με έργα του (ΕΜΙ, CBS, ENM, PRAXIS,UTOPIA κ.ά.) τους οποίους η κριτική υποδέχτηκε πάντα με τα κολακευτικότερα σχόλια. Την Άνοιξη του 1991 κυκλοφόρησε ο πρώτος ψηφιακός δίσκος (CD), το Silent Days (Ημέρες Σιωπής), από την εταιρεία UTOPIA και το Νοέμβριο του 1993 το CD Διπλοχρωμία, ένα αφιέρωμα στην τέχνη του μεγάλου ερμηνευτή της παραδοσιακής μουσικής Βασίλη Σούκα με ζωντανές ηχογραφήσεις των έργων Διπλοχρωμία και Λυρική Σουΐτα (από τα Φεστιβάλ Ηρακλείου (’88) και Πάτρας (’87), στα οποία έχει σολιστικό μέρος ο αείμνηστος μουσικός. Το 1999 όλη η δισκογραφική του παραγωγή επανεκδόθηκε σε 8 ψηφιακούς δίσκους (CDs), από την εταιρεία FINEA SOUND των εκδόσεων Σ. Γαβριηλίδη.

Τα περισσότερα από τα έργα των τελευταίων ετών είναι παραγγελίες ελληνικών και ξένων πολιτιστικών φορέων και οργανισμών και έχουν παιχτεί στην Ευρώπη, Αυστραλία και Αμερική από ονομαστά μουσικά σύνολα, μεταξύ των οποίων οι Σολίστες του Μπολσόϊ, το Ensemble Modern της Φραγκφούρτης, η Πολυρυθμία της Σόφιας, το συγκρότημα κρουστών Okada του Τόκιο, τα κουαρτέτα Russo και Mlada, οι Συμφωνικές Ορχήστρες της Λειψίας, της Λουμπλιάνα, της ABC (Ραδ/νία Αυστραλίας), της ΑLEA (Παν/μιου Βοστώνης) καθώς και οι ορχήστρες της ΕΡΑ και Κρατική Θεσσαλονίκης. Από την αρχή εξ άλλου της λειτουργίας του το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών έχει παραγγείλει κι έχει παίξει πολλά έργα του Κυριάκου Σφέτσα, με ερμηνευτές σπουδαίους έλληνες και ξένους σολίστες και σύνολα, όπως μεταξύ άλλων ο οργανίστας Daniel Chorzempa και η ορχήστρα Καμεράτα.

Σημαντικός αριθμός των έργων του έχουν εκδοθεί από τους οίκους: Editions Transatlantiques στο Παρίσι και Χ. Νάκας – Κ. Παπαγρηγορίου Μουσικές Εκδόσεις στην Αθήνα.

Στον τόμο 9β του Παγκόσμιου Βιογραφικού Λεξικού, ο μουσικοκριτικός Γιώργος Λεωτσάκος μεταξύ άλλων σημειώνει: “Κανενός Έλληνα “πρωτοποριακού” συνθέτη η επιστροφή στην παράδοση δεν υπήρξε εντυπωσιακότερη από του Σφέτσα. Πρίν από το 1977, στη Γαλλία, τον ανέδειξε μια ηχητική “στικτογραφία” (γαλλ. pointillisme): μια αξιοπρόσεκτη αρμονική ευαισθησία οργάνωνε ευφάνταστους συνδυασμούς ηχοχρωμάτων σε “μικροδομές” απλωμένες σ’ ένα νοητό ηχητικό καμβά, θυμίζοντας πίνακες του Χουάν Μιρό, που γοήτευε τότε τον συνθέτη (Δοκιμολογία, από τα ωραιότερα και χαρακτηριστικότερα έργα του).

Χρονολογικά η μεταστροφή (Διαφάνειες Μουσικής Κοντσέρτου, 1977) ακολουθεί τον επαναπατρισμό του (1975): μελωδία (τονική, “τροπική”, ατονική), θεματικότητα, ανάπτυξη αλλά και αυτοσχεδιασμός, “σωματικοί” ρυθμοί (κάποτε ασύμμετροι λαϊκογενείς), συγχορδίες που αντιδιαστέλλονται με αδρές ταυτοφωνίες, στοιχεία η εμπνεύσεις από τη λαϊκή (ελληνική, ανατολικών πολιτισμών η επεξεργασίες τους από τις “εθνικές” σχολές) και βυζαντινή μουσική ( το Ερωτικό Τραγούδι ερμηνεύει ψάλτης) αλλά και άλλοι κώδικες η τεχνικές επικοινωνίας (τζάζ, ρόκ). Αντικαθιστώντας όμως το προηγούμενο, “ερμητικό” ιδίωμα με κώδικες επικοινωνίας κατακυρωμένους, η μουσική του Σφέτσα διαστέλλεται κάποτε σε μεγάλες χρονικές διάρκειες, αποκαλύπτει μιάν επώδυνη μοναξιά-αναζήτηση του Ά λ λ ο υ, όπου ο διαχωρισμός ανάμεσα στον προσωπικό παράγοντα και στον κοινωνικό-περιβαλλοντικό γίνεται δύσκολος. Πίσω από την εμμονή της γραφής μαντεύεται μια δραματική ανάγκη επικοινωνίας.

Παρά την αδρότητα των θεμάτων και κάποια πεδία παραδοσιακής “ανάπτυξης”, τα τρία μέρη της γιγαντιαίας (διάρκεια: 61΄.46΄΄!) σουΐτας για πιάνο Το φώς της Κάκτου (’80-’83) δίνουν συχνά την εντύπωση αυτοσχεδιασμού ενός μοναχικού πιανίστα.

Από τα γοητευτικότερα τελευταία έργα του, οι Στιγμές μιας μοναχικής πόλης: στη μοναξιά-απανθρωπιά του σύγρονου κόσμου, η αναζήτηση του Άλλου συνεχίζεται, με εμφατικότερο λυρισμό. Έτσι η ελπίδα επιζεί ακόμη”.

Ορχηστρικά

1. Καταστάσεις, για Συμφωνική Ορχήστρα, 1967 Παρίσι

2. Έκθεση, για Συμφωνική Ορχήστρα, Ηλ. Κιθάρα & Ηλ. Μπάσο, 1968 Παρίσι

3. Εικόνες, για Ορχήστρα Εγχόρδων, 1968 Παρίσι

4. Όσιρις, για μεγάλη Συμφωνική Ορχήστρα με Ηλ. Κιθάρες & ενισχυμένη ομάδα κρουστών, 1970-71 Παρίσι

5. Διαφάνειες Μουσικής Κοντσέρου, (Κοντσέρτο) για Βιολί, Πιάνο & Ορχήστρα, 1977 Αθήνα (Το έργο είναι παραγγελία του βιολιστή Σπύρου Ράντου)

6. Ήχηση παρόντος μέλλοντος, γιά Όμποε, Βιόλα & Ορχήστρα Δωματίου, με σκηνική δράση πολλαπλών μέσων (προαιρετικά), 1986 Αθήνα (Το έργο είναι παραγγελία του Α΄ Διεθνούς Φεστιβάλ Πάτρας. Πρώτη εκτέλεση, Ιούλιος 1986 στο Φρούριο της Πάτρας από το σύνολο “Οι Σολίστες του Μπολσόϊ” με δ/ντή τον Alexandre Lazarev)

7. Διπλοχρωμία, για λαϊκό Κλαρίνο και Ορχήστρα Δωματίου, 1988 Αθήνα (Το έργο είναι παραγγελία του Θ. Αντωνίου και του Φεστιβάλ Ηρακλείου. Πρώτη εκτέλεση, 27 Αυγούστου 1988 στο Φεστιβάλ Ηρακλείου με σολίστ τον αείμνηστο Βασίλη Σούκα και την Ορχήστρα ALEA του Παν/μίου της Βοστώνης με δ/ντή τον Θόδωρο Αντωνίου)

8. Κοντσέρτο, για Τούμπα η Τρομπόνι και Ορχήστρα, 1988-89 Αθήνα (Το έργο είναι παραγγελία της Ελληνικής Ραδιοφωνίας. Πρώτη εκτέλεση, Ιούλιος 1990 στο Φεστιβάλ Αθηνών, θέατρο Ηρώδη του Αττικού με σολίστ τον τουμπίστα Γιάννη Ζουγανέλλη και δ/ντή της Συμφ. Ορχ. της ΕΡΑ τον Ευθύμιο Καβαλιεράτο)

9. Μουσική του Μεσονυκτίου, για Βιολί και Ορχήστρα Εγχόρδων, 1992 Αθήνα Πρώτη ανεπίσημη παρουσίαση, 7 Φεβρουαρίου 1994 στο θέατρο “Απόλλων” της Πάτρας. (Γιάννης Μαυρίδης βιολί, και οι “Σολίστ της Πάτρας” υπό τον Δημήτρη Μποτίνη) Επίσημη πρώτη στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 12 Φεβρουαρίου 1994, με τους ίδιους

10. Το παιχνίδι των τεσσάρων, συμφωνία κοντσέρτο για 4 χάλκινα: Κόρνο, Τρομπέτα, Τρομπόνι, Τούμπα και μεγάλη Ορχήστρα, 1993 Αθήνα (Το έργο είναι παραγγελία του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, Ο.Μ.Μ.Α.)

11. Ελληνική Λειτουργία, για 4 φωνές soli: S.A.T.B., μεικτή Χορωδία και Ορχήστρα, 1995-97 Αθήνα (Ποιητικό λιμπρέτο του συνθέτη βασισμένο σε επιλογές στίχων των: Ησιόδου, Ερμή Τρισμεγίστου, Ψαλμού ΡΚ΄120, Γενέσεως της Παλαιάς Διαθήκης, Μεγάλου Βασιλείου, Ανδρέα Κρήτης, Πλάτωνος, Σκυθίνου του Τήιου, Κράτη του Θηβαίου, Παλλάδα του Αλεξανδρέως, Ανδρέα Κάλβου, Μίλτου Σαχτούρη, Κλείτου Κύρου, Έκτωρα Κακναβάτου & Λευτέρη Πούλιου) (Το έργο είναι παραγγελία του Οργανισμού “Θεσσαλονίκη Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης 1977″

12. Ο άνεμος της άγνωστης ψυχής μου, φαντασία κοντσερτάντε για Βιολοντσέλο και Ορχήστρα Εγχόρδων, 1997 Αθήνα (Πρώτη εκτέλεση 4 Δεκεμβρίου 2000 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών με σολίστ τον Ρενάτο Ρίπο και την ορχήστρα Καμεράτα με δ/ντή τον Αλέξανδρο Μυράτ).

13. Τραγούδια των μοναχικών ημερών, για ορχήστρα νυκτών εγχόρδων, 2000 Λευκάδα (Το έργο είναι παραγγελία της Δημοτικής Επιχείρησης Πολιτιστικής Ανάπτυξης Πάτρας, Δ.Ε.Π.Α.Π) (Αφιερωμένο στον Θανάση Τσιπινάκη).

14. Κοντσέρτο, για Πιάνο και Ορχήστρα, 2001 Λευκάδα (Αφιερωμένο στον πιανίστα Αναστάσιο Πάππας).

Φωνητικά

1. Artefact, (χωρίς κείμενο, μόνο συλλαβές) για Βαρύτονο, Βαθύφωνο και ηλεκτρικά ενισχυμένο Σύνολο, (Πιάνο, Κρουστά, Β/τσέλο, Κ/μπάσο), 1971 Παρίσι

2. Ερωτικό Τραγούδι, για φωνή και 5 όργανα, 1978 Αθήνα (φωνή: τενόρος-ψάλτης η μεσόφωνος, Φλάουτο, Κλαρινέτο, Βιολί, Β/τσέλο, Κ/μπάσο) Έργο βασισμένο σ’ ένα ποίημα του βυζαντινού ποιητή Μακηδόνιου Ύπατου

3. Απολείπειν ο Θεός Αντώνιον, για Μεσόφωνο και Μεικτή Χορωδία, 1979 Αθήνα (Ποίηση Κωνσταντίνου Καβάφη)

4. Ιερά Οδός, σε ποίηση Άγγελου Σικελιανού, για Μεσόφωνο (η Τενόρο) και Πιάνο, 1981 Αθήνα Πρώτη εκτέλεση Αύγουστος 1981 στο Νυδρί Λευκάδας (Θάνος Πετράκης τενόρος, Νέλλη Σεμιτέκολο πιάνο)

5. Η Πόλις, σε ποίηση Κωνσταντίνου Καβάφη) για Μεσόφωνο, Μεικτή Χορωδία, Ορχήστρα Εγχόρδων, 7 Χάλκινα και Κρουστά, 1984 Αθήνα (Χάλκινα: 3 Τρομπέτες, 3 Τρομπόνια, Τούμπα, 2 Κρουστά: Τύμπανα, Τ-Τάμ) (Ηχογραφημένο από το Τρίτο Πρόγραμμα, Φεβρουάριος 1985. Anne-Marie Muhle μεσόφωνος, Χορωδία και Συμφ. Ορχήστρα της ΕΡΑ με δ/ντή τον Δημ. Χωραφά)

6. Τοπίο, 5 τραγούδια σε ποίηση Μίλτου Σαχτούρη, για γυν. φωνή και Πιάνο, 1984 Αθήνα Πρώτη εκτέλεση το 1984 από το ραδιόφωνο της France Musique (Μαρκέλλα Χατζιάνο μεσόφωνος, Δανάη Καρά πιάνο)

7. Δαμόκρατες, σε ποίηση Στράτωνα για μεικτή χορωδία a cappela, 1987 Αθήνα (Γράφτηκε για το Διεθνές Χορωδιακό Φεστιβάλ Καρδίτσας όπου και πρωτοπαίχτηκε)

8. Εις Μούσας, σε ποίηση Ανδρέα Κάλβου για γυν. φωνή και 5 όργανα, 1992 Αθήνα (Φλάουτο, Βιολί, Β/τσέλο, Πιάνο, Κρουστά) (Το έργο είναι παραγγελία της “Στέγης Καλών Τεχνών & Γραμμάτων” για τον εορτασμό των 200 χρόνων από τη γέννηση του ποιητή). Πρώτη εκτέλεση, 16 Δεκεμβρίου 1992 στην Εθνική Πινακοθήκη της Αθήνας (Σαβίνα Γιαννάτου φωνή και σύνολο υπό τον Άλκη Μπαλτά)

9. Τέσσερα τραγούδια, (στα αγγλικά) σε ποίηση Charles Cotton για γυν. φωνή και πιάνο, 1989 Αθήνα (Το έργο είναι παραγγελία του Θ. Αντωνίου και Southeastern American College) Πρώτη εκτέλεση, 12 Ιουλίου 1989 στο θέατρο “Ρεματιάς στο Χαλάνδρι (Susan Lambert σοπράνο, Τάκης Φαραζής πιάνο)

10. Πέντε Τραγούδια μινιατούρες, σε ποίηση Γιάννη Νεγρεπόντη για φωνή και πιάνο, 1990 Αθήνα Γράφτηκε για την Τηλεοπτική εκπομπή “Περιπλανήσεις” σκην. Γιώργου Εμιρζά και παίχτηκε από τους Σπύρο Σακκά βαρύτονο και Γιώργο Κουρουπό πιάνο

11. Ιόνιος Λύρα, για γυναικεία φωνή και Ορχήστρα Εγχόρδων, (4, 4, 3, 3, 1), 1994 Αθήνα (Το έργο είναι παραγγελία του Δήμου Λευκάδας. Πρώτη εκτέλεση Κυριακή 7 Αυγούστου 1994, στο μεσαιωνικό κάστρο της Λευκάδας, στο πλαίσιο των “Γιορτών Λόγου και Τέχνης” και σε ειδική τιμητική συναυλία και εκδήλωση για την προσφορά και το έργο του συνθέτη) (Ποίηση Αριστοτέλη Βαλαωρίτη)

12. Τα λουλούδια της ερήμου, (χωρίς κείμενο) για γυν. φωνή και 12 όργανα, 1994 Αθήνα (Λαϊκό Κλαρίνο+Τενόρο Σαξόφωνο, Φλάουτο+Σοπράνο Σαξόφωνο, Τρομπέτα, Τρομπόνι, 2 Κρουστά-ο ένας ντράμερ-, Πιάνο, Κ/μπάσο και Κουαρτέτο Εγχόρδων) (Το έργο είναι παραγγελία του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Αθηνών Ο.Μ.Μ.Α. Α΄ εκτέλεση Ιανουάριος 1995).

13. Σονέτο το ρόδο, σε ποίηση Διονυσίου Σολωμού, από τα Ιταλικά Ποιήματα για γυν. φωνή και Τρίο (Βιολί, Β/τσέλο, Πιάνο), 1994 Αθήνα Πρώτη εκτέλεση το 1995 στο Δημοτικό Θέατρο “Απόλλων” της Πάτρας (Ειρήνη Καράγιαννη φωνή και Τρίο: Βλαντισλάβ Χαλάψης βιολί, Μαρίνα Κισλίτσινα β/τσέλο και ’λλα Χαλάψη πιάνο)

14. Λήθη, σε ποίηση Λορέντζου Μαβίλη για γυν. φωνή και 4 όργανα, (Τρομπέτα, Βιολί, Βιόλα, Πιάνο), 1995 Αθήνα Το έργο είναι παραγγελία του Παν/μίου Πατρών και του “Ιδρύματος Τοπάλη” Πρώτη εκτέλεση το 1995 στο Δημοτικό Θέατρο “Απόλλων” της Πάτρας

Μουσική δωματίου

1. Δοκιμολογία, για 13 εκτελεστές, 1969 Παρίσι (2 Φλάουτα+2 Φλ. πίκολο, Όμποε, Φαγγότο, Τρομπέτα, Ηλ. Κιθάρα, Πιάνο, 2 Κρουστά, Βιολί, Βιόλα, Β/τσέλο, Κ/μπάσο)

2. Μορφές απουσίας, για 13 εκτελεστές, 1969 Παρίσι (Πίκολο, Κλαρ. μπάσο, Ηλ. Κιθάρα, Ηλ. Μπάσο, Β/τσέλο, 2 Κ/μπάσα, 3 Βιμπράφωνα και Κρουστά)

3. Κουαρτέτο Εγχόρδων, αριθ. 0, 1969-70 Παρίσι (Έργο μαθητείας και εξάσκησης!)

4. Εικονικές Ακολουθίες, για 19 ελτελεστές, 1971 Παρίσι (Φλάουτο+Πίκολο, Όμποε, 2 Κλαρινέτα, Φαγγότο, Κόρνο, Τρομπέτα+Τρ. Πίκολο, 2 Τρομπόνια, Τούμπα, 2 Κρουστά, Πιάνο, Ηλ. Όργανο Hammond, 2 Βιολιά, Βιόλα, Β/τσέλο, Κ/μπάσο)

5. Extrapolation, για 5 Ηλεκτρικά ενισχυμένα όργανα, 1972 Παρίσι (Τρομπόνι, Ηλ. Κιθάρα, Βιολί, Βιόλα, Β/τσέλο)

6. BA-KA-AKH, (προφέρεται Μπά-Κά- ’κχ) γιά 6 εκτελεστές κρουστών, 1972-73 Παρίσι

7. Ταξίμ, για Βιολοντσέλο και Πιάνο, 1974-75, Παρίσι

8. Οκτώ Μινιατούρες, για Βιολοντσέλο και Φαγγότο, 1977 Αθήνα

9. Διπλή Εικόνα, για Βιολί και Πιάνο, 1984 Αθήνα Πρώτη εκτέλεση Φθινόπωρο 1984 στην Εθνική Πινακοθήκη (Δημήτρης Βράσκος βιολί, Νέλλη Σεμιτέκολο πιάνο)

10. Music for a dance dream, για 15 εκτελεστές, 1985 Αθήνα (Όμποε, Κλαρινέτο, Μπάσο Κλαρινέτο, Φαγγότο, Κόρνο, Τρομπέτα, Τρομπόνι, 2 Κρουστά, Ηλεκτρικό Πιάνο, 2 Βιολιά, Βιόλα, Β/τσέλο, Κ/μπάσο). Πρώτη εκτέλεση το 1986 στη Βοστώνη από την ορχ. ALEA III υπό τον Θ. Αντωνίου

11. Τέσσερα Κομμάτια, για 2 Πιάνα, 1986 Αθήνα (εμπνευσμένα από το βιβλίο του Aldous Huxley “Οι πύλες της ενόρασης”) Πρώτη εκτέλεση, 10 Αυγούστου 1986 στο Α’ Διεθνές Φεστιβάλ Πάτρας (Μερόπη Κολλάρου, Λόλα Τότσιου πιανίστριες)

12. Στιγμές μιάς μοναχικής πόλης, για 6 όργανα, 1986 Αθήνα (Φλάουτο, Κλαρινέτο, Βιολί, Βιόλα, Πιάνο, Κρουστά) Το έργο είναι παραγγελία του συγκροτήματος “Σύμμολπα” Πρώτη εκτέλεση, Οκτώβριος 1986 στο Φεστιβάλ Δημητρίων στη Θεσσαλονίκη

13. Κουαρτέτο Εγχόρδων, αρ. 1, 1987 Αθήνα (Το έργο είναι αφιερωμένο στον Μάρκο Σφέτσα) Πρώτη εκτέλεση, 17 Απριλίου 1989 στο Δημοτικό θέατρο Καλαμάτας (Σοβιετικό κουαρτέτο “Mlada”)

14. Ντούο, (Αναπόληση) για Σοπράνο Σαξόφωνο και Πιάνο, 1989 Αθήνα (Το έργο γράφτηκε εις μνήμην Φίλιππου Βλάχου) Πρώτη εκτέλεση, 12 Ιουλίου 1989 στο θέατρο “Ρεματιάς” στο Χαλάνδρι (Τάκης Πατερέλης σαξόφωνο, Τάκης Φαραζής πιάνο)

15. Brassy Sound, για Τρομπόνι η Τούμπα και Πιάνο, 1989 Αθήνα Πρώτη εκτέλεση, Νοέμβριος 1989 στη Μόσχα και σε άλλες πόλεις της τότε Σοβιετικής Ένωσης (Γιάννης Ζουγανέλλης τούμπα, Ναταλία Μιχαηλίδου πιάνο)

16. Σονάτα, (Κυανή Απόχρωση), για Βιολοντσέλο και Πιάνο, 1990 Αθήνα (Το έργο είναι αφιερωμένο στην Όλγα Σφέτσα) Πρώτη εκτέλεση, Μάϊος 1990 στο Βαφοπούλειο Πολιτιστικό Κέντρο Θεσσαλονίκης (Δημήτρης Μαγκριώτης βιολοντσέλο, Λόλα Τότσιου πιάνο)

17. Fiction Moments, για Τρομπέτα (σε Ντό) και Πιάνο, 1994 Αθήνα Πρώτη εκτέλεση, Ιούλιος 1995 στο θέατρο “Ρεματιάς” στο Χαλάνδρι (Σωκράτης ’νθης τρομπέτα, ’λλα Χαλάψη πιάνο)

18. Γαλάζια Ανατολή, για Βιόλα και Πιάνο, 1994 Αθήνα Πρώτη εκτέλεση, Ιούλιος 1995 στο θέατρο “Ρεματιάς” στο Χαλάνδρι (Sergei Smirnov βιόλα, ’λλα Χαλάψη πιάνο)

19. Τα λουλούδια της ερήμου, για γυν. φωνή και 12 όργανα, 1994 Αθήνα (Λαϊκό Κλαρίνο+Τενόρο Σαξόφωνο, Φλάουτο+Σοπράνο Σαξόφωνο, Τρομπέτα, Τρομπόνι, 2 Κρουστά-ο ένας ντράμερ-, Πιάνο, Κ/μπάσο και Κουαρτέτο Εγχόρδων) Το έργο είναι παραγγελία του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Αθηνών Ο.Μ.Μ.Α Πρώτη εκτέλεση, 28 Ιανουαρίου 1995 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Ειρήνη Καράγιαννη φωνή, Θανάσης Ζέρβας λαϊκό κλαρίνο+Τεν. σαξ, David Lynch Φλάουτο+Σοπρ. σαξ, και σύνολο υπό τον Μίλτο Λογιάδη)

20. Σονέτο το ρόδο, σε ποίηση Διονυσίου Σολωμού (από τα Ιταλικά Ποιήματα) για γυν. φωνή και Τρίο (Βιολί, Β/τσέλο, Πιάνο), 1994 Αθήνα Πρώτη εκτέλεση, 1995 στο Δημοτικό Θέατρο “Απόλλων” της Πάτρας (Ειρήνη Καράγιαννη φωνή και Τρίο: Βλαντισλάβ Χαλάψης βιολί, Μαρίνα Κισλίτσινα β/τσέλο και ’λλα Χαλάψη πιάνο)

21. Τρίο, για Βιολί, ’λτο Σαξόφωνο και Πιάνο, 1994 Αθήνα Πρώτη εκτέλεση το 1998 στο Πολιτιστικό Κέντρο (αίθουσα Πιερίδη) Γλυφάδας (Τάτσης Αποστολίδης βιολί, Θόδωρος Κερκέζος ’λτο σαξ, ’ρης Γαρουφαλής πιάνο)

22. Λήθη, για γυν. φωνή και 4 όργανα, (Τρομπέτα, Βιολί, Βιόλα, Πιάνο), 1995 Αθήνα (Βασισμένο στο ομώνυμο ποίημα του Λορέντζου Μαβίλη) Το έργο είναι παραγγελία του Παν/μίου Πατρών, “Ίδρυμα Τοπάλη”. Πρώτη εκτέλεση, 1995 στο Δημοτικό Θέατρο “Απόλλων” της Πάτρας

23. Κοντσερτίνο, για Πιάνο και Έγχορδα (4, 4, 3, 3, 1), 1996 Αθήνα (Το έργο είναι αφιερωμένο στον Μάρκο Σφέτσα που το πρωτόπαιξε σε μεταγραφή για 2 πιάνα, σε ηλικία 10 ετών, με τη δασκάλα του κα ’λλα Χαλάψη τον Ιούνιο του 1997 στην αίθουσα του Σύγχρονου Ωδείου Αθήνας. Α΄ δημόσια εκτέλεση Μάϊος 1999 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών με σολίστ τον Αναστάσιο Πάππας και την ορχήστρα Καμεράτα με δ/ντή τον Αλέξανδρο Μυράτ)

24. Κοντσερτίνο, για Βιολί και Πιάνο, 1996 Αθήνα (Το έργο είναι αφιερωμένο στην Όλγα Σφέτσα)

25. Χρόνος Ομορφιάς, για Βιολοντσέλο και Πιάνο, 1997 Αθήνα

26. Χαμένες μνήμες, για Σοπράνο Σαξόφωνο και Πιάνο, 1997 Αθήνα (το έργο γράφτηκε εις μνήμην Κώστα Γιαννουλόπουλου)

27. Τα τρία πρόσωπα του Νοεμβρίου, για Κουαρτέτο Σαξοφώνων, 1998 Αθήνα

28. Rev Bows, για 6 Βιολοντσέλα, 1999 Αθήνα

29. Νυχτερινό Μήνυμα, για Βιολί και Πιάνο, 2000 Λευκάδα

30. Veneration thoughts, για 13 μουσικούς : (Picc, Bass Cl, Sop. Sax, Ten. Sax, C Tpt, Trb, 2 Perc,Strings: 2, 1, 1, 1), 2002 Λευκάδα (για τον Max Deutsch)

Όργανα σόλο

1. Επεισόδια, για σόλο Πιάνο, 1968-69 Παρίσι

2. Αυτοσχεδιασμός, για Ηλεκτρικά ενισχυμένο Φλάουτο, 1969 Παρίσι

3. Στροφές, για σόλο Κιθάρα, 1973 Παρίσι

4. Στο ρεύμα του ήλιου,  Βιβλίο I (Ο μαγικός παιδικός κόσμος), για σόλο Πιάνο, 1980-81 Αθήνα

5. Τρεις μπαλλάντες, για σόλο Πιάνο, 1986 Αθήνα

6. Σονάτα, για σόλο Πιάνο, 1990-91 Αθήνα (αφιερωμένη στη Σοφία Σφέτσα)

7. Στο ρεύμα του ήλιου,  Βιβλίο ΙΙ (Ο μαγικός παιδικός κόσμος), για σόλο Πιάνο,1993 Αθήνα

8. Four dimensions on a Lefkas landscape, για σόλο Πιάνο, 2000 Λευκάδα

Σύνολα

1. Κουαρτέτο Εγχόρδων, Αριθ. 0, 1969-70 Παρίσι (Έργο μαθητείας και εξάσκησης!)

2. Extrapolation, για 5 Ηλεκτρικά ενισχυμένα όργανα, 1972 Παρίσι (Τρομπόνι, Ηλ. Κιθάρα, Βιολί, Βιόλα, Β/τσέλο)

3. Ba-Ka-Akh, (προφέρεται Μπά-Κά- ’κχ) γιά 6 εκτελεστές κρουστών, 1972-73 Παρίσι

4. Ταξίμ, για Βιολοντσέλο και Πιάνο, 1974-75, Παρίσι

5. Οκτώ Μινιατούρες, για Βιολοντσέλο και Φαγγότο, 1977 Αθήνα

6. Διπλή Εικόνα, για Βιολί και Πιάνο, 1984 Αθήνα Πρώτη εκτέλεση Φθινόπωρο 1984 στην Εθνική Πινακοθήκη (Δημήτρης Βράσκος βιολί, Νέλλη Σεμιτέκολο πιάνο)

7. Τέσσερα Κομμάτια, για 2 Πιάνα, 1986 Αθήνα (εμπνευσμένα από το βιβλίο του Aldous Huxley “Οι πύλες της ενόρασης”)
Πρώτη εκτέλεση, 10 Αυγούστου 1986 στο Α’ Διεθνές Φεστιβάλ Πάτρας (Μερόπη Κολλάρου, Λόλα Τότσιου πιανίστριες)

8. Στιγμές μιάς μοναχικής πόλης, για 6 όργανα, 1986 Αθήνα (Φλάουτο, Κλαρινέτο, Βιολί, Βιόλα, Πιάνο, Κρουστά) Το έργο είναι παραγγελία του συγκροτήματος “Σύμμολπα” Πρώτη εκτέλεση, Οκτώβριος 1986 στο Φεστιβάλ Δημητρίων στη Θεσσαλονίκη

9. Κουαρτέτο Εγχόρδων, αρ. 1, 1987 Αθήνα (Το έργο είναι αφιερωμένο στον Μάρκο Σφέτσα) Πρώτη εκτέλεση, 17 Απριλίου 1989 στο Δημοτικό θέατρο Καλαμάτας (Σοβιετικό κουαρτέτο “Mlada”)

10. Τα λουλούδια της ερήμου, για γυν. φωνή και 12 όργανα, 1994 Αθήνα (Λαϊκό Κλαρίνο+Τενόρο Σαξόφωνο, Φλάουτο+Σοπράνο Σαξόφωνο, Τρομπέτα, Τρομπόνι, 2 Κρουστά-ο ένας ντράμερ-, Πιάνο, Κ/μπάσο και Κουαρτέτο Εγχόρδων)
Το έργο είναι παραγγελία του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Αθηνών Ο.Μ.Μ.Α Πρώτη εκτέλεση, 28 Ιανουαρίου 1995 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Ειρήνη Καράγιαννη φωνή, Θανάσης Ζέρβας λαϊκό κλαρίνο+Τεν. σαξ, David Lynch Φλάουτο+Σοπρ. σαξ, και σύνολο υπό τον Μίλτο Λογιάδη)

11. Σονέτο το ρόδο, σε ποίηση Διονυσίου Σολωμού (από τα Ιταλικά Ποιήματα) για γυν. φωνή και Τρίο (Βιολί, Β/τσέλο, Πιάνο), 1994 Αθήνα. Πρώτη εκτέλεση, 1995 στο Δημοτικό Θέατρο “Απόλλων” της Πάτρας (Ειρήνη Καράγιαννη φωνή και Τρίο: Βλαντισλάβ Χαλάψης βιολί, Μαρίνα Κισλίτσινα β/τσέλο και ’λλα Χαλάψη πιάνο)

12. Τρίο, για Βιολί, ’λτο Σαξόφωνο και Πιάνο, 1994 Αθήνα. Πρώτη εκτέλεση το 1998 στο Πολιτιστικό Κέντρο (αίθουσα Πιερίδη) Γλυφάδας (Τάτσης Αποστολίδης βιολί, Θόδωρος Κερκέζος ’λτο σαξ, ’ρης Γαρουφαλής πιάνο)

13. Λήθη, για γυν. φωνή και 4 όργανα, (Τρομπέτα, Βιολί, Βιόλα, Πιάνο), 1995 Αθήνα. (Βασισμένο στο ομώνυμο ποίημα του Λορέντζου Μαβίλη) Το έργο είναι παραγγελία του Παν/μίου Πατρών, “Ίδρυμα Τοπάλη”.

14. Τα τρία πρόσωπα του Νοεμβρίου, για Κουαρτέτο Σαξοφώνων, 1998 Αθήνα

15. Rev bows, για 6 Βιολοντσέλα, 1999 Αθήνα

16. September days, για Τενόρο Σαξόφωνο και κουιντετο πνευστών, 2002 Λευκάδα

Παρτιτούρες

  • Γαλάζια Ανατολή για Βιόλα και Πιάνο, 1ο Μέρος. [Κατεβάστε]
  • Δοκιμολογία για 13 εκτελεστές. [Κατεβάστε]
  • Τραγούδια των μοναχικών ημερών για Ορχήστρα Νυκτών Εγχόρδων. [Κατεβάστε]
  • Τα τρία πρόσωπα του Νοεμβρίου για Κουαρτέτο Σαξοφώνων. [Κατεβάστε]
  • Fiction Moments για Τρομπέτα (σε Ντό) για πιάνο. [Κατεβάστε]
  • Κονσέρτο για Πιάνο και Ορχήστρα. [Κατεβάστε]
  • Ο άνεμος της άγνωστης ψυχής μου φαντασία κοντσερτάντε για Βιολοντσέλο και Ορχήστρα Εγχόρδων. [Κατεβάστε]
  • Τέσσερα Κομμάτια για δυο Πιάνα. [Κατεβάστε]
  • Χρόνος Ομορφιάς για Βιολοντσέλο και Πιάνο. [Κατεβάστε]
  • Veneration thoughts για 13 μουσικούς. [Κατεβάστε]
  • Χαμένες μνήμες για Σοπράνο Σαξόφωνο και Πιάνο. [Κατεβάστε]
  • Ντούο, (Αναπόληση) για Σοπράνο Σαξόφωνο και Πιάνο. [Κατεβάστε]
  • Νυχτερινό Μήνυμα για Βιολί και Πιάνο. [Κατεβάστε]
  • Μουσική του Μεσονυκτίου για Βιολί και Ορχήστρα Εγχόρδων. [Κατεβάστε]
  • Four dimensions on a Lefkas landscape για σόλο Πιάνο. [Κατεβάστε]
  • Ερωτικό Τραγούδι για φωνή και 5 όργανα. [Κατεβάστε]
  • Ionian Motion . [Κατεβάστε]
  • Τρίο για Βιολί, ‘Αλτο Σαξόφωνο και Πιάνο. [Κατεβάστε]
  • September days για Τενόρο Σαξόφωνο και κουιντετο πνευστών. [Κατεβάστε]

Δημοσιεύματα

  • None
  • Dimitrios K. Katsoudas,
  • Giorgos Leotsakos,
  • Giorgos Leotsakos,
  • Νίκος Δοντάς,
  • Γιώργος Χαρωνίτης,
  • Χρήστος Τσανάκας,
  • Αλέκα Συμεωνίδου,

Επικοινωνία





Ονοματεπώνυμο (Απαραίτητο)

Τηλέφωνο (Απαραίτητο)

Email (required)

Θέμα

Μήνυμα